Fundația AMI KIDS EDUCATION

ISTORIE

Fundația AMI Kids Education este o organizație non profit, înființată în anul 2014 în baza Legii Asociațiilor și Fundațiilor din Romania. Aceasta a luat naștere dintr-un cumul de contexte care îmbină autenticitatea cu legalitatea oferirii de programe educaționale autorizate/acreditate de Ministerul Educatiei și programe proprii.

Autenticitatea și Inspirația AMI

Autenticitatea a venit din dorința de a aduce educației o nouă abordare. Propria experiență acumulată din rolul de mamă și ieșirea din paradigme au fost determinante în această decizie. Inspirația și motivația realizării acestui proiect/concept au pornit de la nevoia exprimată a propriilor copii, ale căror inițiale formează ceea ce astăzi numim AMI (Kids Education).  

Așa a luat naștere Fundatia, instituția pe care am început creația, ea are cea mai solidă bază sub care se pot naște una sau mai multe instituții educaționale. Am ales o locație plină de istorie la care am adăugat viață pentru ca toți copiii să se simtă ca acasă, în largul lor. Ca toate începuturile am trecut prin dezamăgiri și bucurii în același timp. 

 

Gradinita Amikids Bacau

Ținte AMI Kids Education

Primele Noastre Activități

Primele activități desfășurate au fost cele de after-school, cu o echipă mică dar dornică să asigure copiilor un mediu destinat cu adevărat educaţiei copiilor, un loc în care copiii să-şi deschidă natural dorința de a învăța, un loc în care imaginația și creativitatea minții lor să prindă viață, un loc în care să se simtă liberi în a se exprima, păstrand granițele respectului reciproc între ei și între ei și noi, dascălii lor.

A fost o extensie a programului de zi cu zi de la școală, în care am experimentat numeroase cluburi extracurriculare, precum pictură, povești, auto-cunoaștere, educație fizică, șah, etc., ca în final să păstrăm ceea ce se potrivește copiilor care ne-au pășit pragul.

În această etapă, experiența ne-a permis să acumulăm valori care să ne reprezinte în relația cu familiile – autenticitate, respect reciproc și implicare cu simț de răspundere. 

Aceste valori traduse în atitudine, reprezintă AMI KIDS Education. Pe acestea le perpetuăm în planurile noastre de viitor, în toate activitățile care ne reprezintă, în toate relațiile ce se nasc cu copilul, cu familia și cu furnizorii nostri.

Următorul pas firesc a fost să punem bazele Grădiniței AMI Kids Education, Grădiniță care a primit autorizație de funcționare ca instituție de învățământ particular începând cu anul școlar 2015-2016, prin Ordin de Ministru al Ministerului Educației și Cercetării Științifice.

Grădinița AMI Kids Education

Astăzi Fundația AMI Kids Education este un furnizor particular de programe educaționale adresate copiilor de vârsta preșcolara prin Grădinița AMI Kids Education acreditată și prin programe educaționale proprii, activități desfașurate într-un program zilnic, Luni - Vineri, cuprins între orele 8:00 și 17:00.

MISIUNE

Misiunea AMI Kids Education - suntem partener al familiei la evoluția copilului, asigurându-i instrumente specifice dezvoltării în colectivitate, pentru ca acesta să-și obțină propria autonomie congruentă cu vârsta.

Viziune și Filosofie Educațională

Viziunea AMI Kids Education este de a crea viitoare generații conștiente de stima de sine. Explorăm fiecare parte a minții pentru a dezvolta un caracter puternic, stăpân pe sine și liber de a alege în congruență cu maturitatea vârstei. 

Filozofia Educațională AMI Kids Education este Centrată pe Responsabilitate

Cultivarea acestei trăsături de caracter începe înca din perioada preșcolară cu lucruri mici. De la alegerea hăinuțelor, la păstrarea ordinii lucrurilor (ex. jucării, hăinuțe, materiale de lucru, încălțăminte sau obiecte de toaletă), până la aspecte mai complexe ca alocarea timpului, perseverența în îndeplinirea unei sarcini, amânarea recompensei sau chiar managementul finanțelor proprii.  

Condițiile premergătoare manifestării responsabilității sunt de asemenea la fel de complexe și importante în dezvoltarea ca adult. Cunoașterea propriilor limite, a slăbiciunilor și a mecanismelor de compensație coroborată cu o exploatare rațională a avantajelor și a punctelor forte, va permite selectarea echilibrată a sarcinilor și o dozare adecvată a efortului.  Aceste concepte odată intrate în practica de zi cu zi vor oferi viitorului adult structură, sens și va pune baza performanței indiferent de domeniul ales sau de modalitatea de manifestare a acesteia.  

Abordarea Noastră Educațională: Învățarea prin Practică

Se poate observa așadar un focus pe dezvoltarea de abilități în detrimentul acumulării de informații. Într-o parafrazare amplă a proverbului chinezesc „ne concentrăm pe învățarea pescuitului și nu pe pește”. 

O astfel de filosofie educațională este dificil de implementat în absența unui mediu suport acasă, în cadrul familiei extinse (incluzând bunici si bone). 

Considerăm că responsabilitatea primară pentru educația copilului aparține părinților. 

Sistemul de educație formal (privat sau de stat) deși poate fi remedial nu poate suplini absența acestui mediu. 

Revenind la înțelepciunea populară, amintim un proverb African care spune că „e nevoie de un sat să crești un copil!”. Iată de ce primul criteriu de admitere a unui copil în programele educaționale AMIKids este complementaritatea între filozofia educațională a părinților și viziunea noastră cu privire la acest aspect. Astfel prin raportarea zilnică, prin feedbck-ul privat semestrial, prin activități tip clubul părinților sau seminarii pe teme de parenting menținem contactul părinților cu activitatea educațională. 

Abordarea Noastră Privind Cadourile

Din respect pentru relația noastră contractuală, cadourile de orice natură sunt interzise, însă primim cu bucurie un zâmbet autentic.

Politica Noastră Privind Expunerea Online a Copiilor

Filosofia noastră în ceea ce privește expunerile fotografiilor cu fața copiilor în mediul online (site, facebook) este una limitată, chiar aproape de zero. Părinții din comunitatea noastră au însă acces la toate fotografiile făcute în timpul programului/activităților, acestea fiind încărcate în platforma Kinderpedia. Toți părinții din comunitatea noastră primesc invitație de logare în această platformă după semnarea contractului.  

Suntem conștienți că este un trend în a transmite prin fotografii, însă integritatea copilului este un target pentru noi ca Instituție. Noi am decis să ne promovăm valorile prin adulți și nu prin copii, este o asumare conștientă. 

Păstrarea Autenticității și Manifestările Culturale

Un alt aspect important al filosofiei noastre este păstrarea formei autentice/naturală a EU-lui fie copil, fie membru al echipei. De aceea Festivitățile organizate în AMI Kids au direcții specifice: Onorăm Mama, Sărbătorim Crăciunul și marcăm Finalul Anului Școlar. Toate aceste manifestări sunt create în așa fel încât copilul să își păstreze identitatea, să învețe să exprime trăiri, emoții și gânduri, fără a fi nevoie de o mască sau de un costum care să îi anuleze originalitatea. 

Acest aspect ne dă posibilitatea să alegem să intrăm în jocuri de rol fără să rămânem identificați cu ele. În acest sens, Educatoarele devin „creatoarele” de emoții și gânduri pentru un timp limitat și făcut cunoscut către copii. Ele vin cu povestea care să le permită copiilor intrarea ușoară în experimentarea noii stări, aceea de a se manifesta în grup sau în fața grupului și, tot ele sunt cele care le facilitează ieșirea din poveste.  

 

Rolul Educatoarelor în Dezvoltarea Copiilor

Educatoarele au un rol important în viața copilului de grădiniță, ele sunt următoarea autoritate după părinte/familie, ele știu cât să împingă granițele copilului. Ele știu asta prin natura faptului că sunt zilnic prezente în viața copilului participând la evoluția lui, formându-i deprinderi și comportamente, gestionând împreună cu copilul exprimarea de emoții și trăiri. Nici educatoarea și nici copilul nu sunt un personaj dintr-o poveste, fiecare dintre ei sunt o entitate umană autentica, nu trăiesc într-un rol. Educatoarea este autoritatea din spațiul Institutiei care însoțește copilul în procesul lui de învățare a lumii, nu este un personaj dintr-o poveste, asa cum nici copilul nu este un personaj care zilnic ar juca un rol. Ei sunt autentici.

Valori

ATITUDINE - aceasta este principala noastră valoare. Din ea derivă toate celelalte valorile și implicit abordările noastre referitoare la viață.

Importanța Alimentației și a Somnului în Performanța Educațională

Pentru că performanța educațională nu este întâmplătoare, construim și dezvoltăm cu o atenție deosebită fiecare aspect ce înțelegem că are o contribuție în proces. Plecând de la principiul “mens sana in corpore sano” (trad. minte sănătoasă într-un corp sănătos), acordăm o atenție deosebită nu doar sănătății fizice și psihice a copiilor, ci mergem până în zona alimentației și odihnei (atât fizică cât și mentală).

Supravegherea Medicală și Consilierea Psihopedagogică

Copiii înscriși la oricare din programele educaționale AMIKids beneficiază de supraveghere medicală specializată și de consiliere psihopedagogică.

Principiile Alimentației la AMIKids

Și alimentația este unul din punctele forte ale AMIKids. Meniul săptămânal este bazat pe o listă de ingrediente de o diversitate amplă (de la fructe de sezon și legume crude până la cereale și oelaginoase), gătite zilnic din materii prime de cea mai bună calitate.

Monitorizarea și Diversificarea Alimentației

Deși numarul de porții per copil nu este limitat, monitorizăm constant consumul și dimensionăm porțiile pentru a preveni risipa de alimente, urmărind totusi constant diversificarea opțiunilor culinare prin introducerea de alimente nefamiliare.

Participarea Copiilor în Procesele Alimentare

Implicăm copiii în procesele legate de așezarea mesei și debarasare.

Gestionarea Somnului Copiilor

În privința somnului copiilor, monitorizăm cu mare atenție existența tuturor facilităților necesare pentru un somn odihnitor: dormitoare separate de sălile de clasă, pătuțuri curate și confortabile, temperatură adecvată, liniște și lumina difuză pentru somn.

Deși somnul nu este obligatoriu, după pauza de masă avem take five (pauza de cinci minute) în care copii sunt privați de stimuli exteriori (fără zgomote, lumină redusă, stare de imovabilitate etc.), urmărindu-se o deconectare mentală/nervoasă, care de cele mai multe ori, pe fondul oboselii acumulate, se transformă în somn.  

Abordarea Flexibilă a Somnului de Prânz

Unii copii din grupa mare, cu precădere în a doua jumătate a anului școlar, „anunță” că nu mai au nevoie de somnul de prânz zilnic.

La decizia părinților, copilul poate să se întoarca la joacă, este liber să-și găsească o ocupație interioară sau să iasă în spațiul de joacă exterior, respectând regulile programului de somn.

Definirea Limitelor și Autorității în Educația AMIKids

O parte importanta din educația unui copil este raportarea la autoritate și la limite. Iată de ce un aspect central în filozofia educațională AMIKids, este definirea explicită a limitelor și autorității.

Gestionarea Sfidării și Impunerii Limitelor

Înțelegem și acceptăm că este natural ca un copil să forțeze limitele și să conteste autoritatea. Așadar, atât timp cât cele trei reguli sunt respectate, copilului îi este permis aproape orice, ținand cont că cele trei reguli sunt nenegociabile. 

Urmărim descurajarea atitudinilor de sfidare a autorității prin aplicarea ferma și constantă a regulilor. Unui copil i se va impune rar un lucru, însă când acest lucru se întâmplă, ne asigurăm că este respectat până la capăt.

Abordarea Situațiilor de Refuz și Constrângere

Ca principiu, dacă un copil se angajează într-o activitate de natură să violeze una din cele trei reguli, prin refocusarea atenției el va fi redirecționat, fără a i se interzice sau fără a fi corectat verbal (certat). Atunci când situația o cere, impunerea unui refuz este explicată.

Comunicarea și Negocierea în Cazul Pedepselor

În cazul unei constrângeri/pedepse, aceasta este negociată cu copilul și, în funcție de gravitate sau implicații, comunicată părintelui.  Găsim că cele mai eficiente pedepse sunt cele care restricționează un priviliegiu sau afectează o zonă de inters imediat.

Regulile fundamentale la AMIKids

Politica AMIKids privind pedepsele și corecțiile

Sub nici o formă, în nici un context personalul AMIKids nu aplică corecții sau pedepse ce implică violența fizică sau verbală. Condamnăm folosirea umilirii ca metodă educațională și suntem vigilenți în a preveni orice formă de abuz de autoritate sau psihologic.

Rolul Părintelui în Educație

Educarea copilului este un proces continuu care începe și se termină de la și la părinți. Părintele este cel care dă tonul, fructifică fiecare evoluție a copilului său și sprijină efortul educatorilor și profesorilor chiar dacă trebuie să iasă din zona sa de confort.

Pentru că împărțim același scop cu părinții și înțelegem totodată postura de părinte pe lângă cea de profesor, promovăm și cultivăm: 

Ce înseamnă asta? 

Înseamnă că un copil de 2 ani are dreptul să plângă „făra motiv”, pentru că așa își descarcă o emoție pe care nu o poate sau chiar nu știe să o verbalizeze. Și… e normal;

Înseamnă că un copil de 3 ani este tratat conform varstei de 3 ani și că nu îl înscriem la o grupa de vârsta mai mare;

Înseamnă că un copil de 4 ani nu mai poartă pampers, nu mai are suzetă și i se respectă intimitatea la toaletă deja;

Înseamnă că un copil de 5-6 ani nu mai este tratat ca un bebeluș vorbindu-i-se doar în diminutive sau nu este lăsat să facă lucruri congruente cu vârsta lui doar pentru că adultul din preajma lui are disponibilitate de a face în locul lui;

Parteneri

Creșterea organică a AMIKids ne-a adus foarte multă cunoaștere în domeniul educației. Am creat o bază solidă pe care există potențial de extindere către școală și, în acest sens suntem deschiși la parteneriate cu investitori care cred că investiția în educație este motorul de schimbare a noilor generații. Da, este o investiție financiară cu return în timp lung, dar dacă ne gândim la potențialul copiilor, putem pune pe locul doi profitul financiar.

Sistemul de educație privat devine o resursă din ce în ce mai căutată pentru copii și familiile acestora. Avem nevoie de Grădinițe și Școli private. Copii au nevoie de ele, ei sunt diferiți, iar pentru a le păstra valorile și pentru a le deschide culoar într-un viitor în care să nu mai demonstreze că sunt merituoși, de noi depinde. De noi adulții, care știm deja cum este să te lupți pentru sine. Întrebarea este ce lăsăm copiilor moștenire? Lupta sau potențialul de a deveni conștient de sine la o vârstă mai mică decât cea la care noi am devenit conștienți de sine?

Un alt mod de a susține financiar educația este sponsorizarea sau donația. Apreciem resursa financiară venită din partea firmelor care ne susțin și vă invităm să o faceți și dvs atunci când rezonați cu misiunea noastră. Orice sursă de venit este investită în scopul de a crește valoarea angajaților și implicit a copiilor a căror dascăli suntem.

Dacă împărtășim aceleași valori, te rugăm să ne contactezi aici: office@amikids.ro/ 0755862321 – îți mulțumim!

Proiectul AMI Kids

Scroll to Top