Program L – V | 08.00 – 16.30 Contact

Servicii Grădiniță AMIKids Education

Sistemul de educație preșcolară AMIKids este organizat pe grupe de vârstă:

  • Program de acomodare
  • Grupa baby (2-3 ani)
  • Grupa mică (3-4 ani)
  • Grupa mijlocie (4-5 ani)
  • Grupa mare (5-6 ani)

Intervalele menționate corespund unei medii statistice a vârstei la care copii însumează o serie de elemente de dezvoltare psihosomatică care permit integrarea în colectivitate și deprinderea de abilități adecvate nevoilor specifice vârstei și particulare copilului în același timp.

Grădinița Privată cu program prelungit AMIKids Education funcționează conform Autorizației Ministerului Educației și Cercetării Științifice.

Activitățile desfășurate sunt în conformitate cu Programa Națională a Ministerului Educației. Cursurile zilnice sunt coordonate de cadre didactice specializate. Grupele sunt organizate pe nivel de vârstă, cuprinzând până la 12 copii. Programul Grădiniței se desfășoara zilnic, de luni până vineri, în intervalul orar 8:00 – 16:30.

Anul școlar cuprinde 10 luni, începe la data de 1 Septembrie și se încheie la data de 30 Iunie. Vacanțele și zilele libere sunt conform calendarului AMIKids.

Programul de acomodare

Așadar, a sosit momentul în care cel mai mic membru al familiei să ia contact cu lumea externă, cu oameni noi, necunoscuți lui până acum. Programul de acomodare are scopul de a facilita trecerea familiei dintr-o etapă de viață în următoarea, mai concret, din etapa familei cu bebeluș în cea a familiei cu copil mic, la grădiniță. Această trecere este un proces complex deoarece schimbă dinamica familiei; programul care devenise rutina familiei suferă modificări, sarcinile părinților se redistribuie, copilul își schimbă orele de servit masa și cele de somn … Simplul fapt că citiți aceste rânduri înseamnă că vă doriți mai mult pentru copilul dumneavoastră.

În egală masură, atât pentru copii, cât și pentru părinți, momentul intrării în colectivitate a copilului poate fi uneori traumatizant din cel puțin trei motive:

  1. copilul nu a atins încă nivelul de dezvoltare psihologică în care să caute natural colectivitatea și să fie fascinat de interacțiunea cu alți copii sau
  2. părinții nu au pregătit copilul pentru intrarea în colectivitate și implicit separarea temporară de mediul familial prin cultivarea entuziasmului pentru grădiniță și activitățile într-un cerc social sau
  3. mediul ales nu ia în calcul șocul tranziției și nu depune eforturi pentru a tempera starea de anxietate inerentă

Recomandarea noastră, pentru a evita posibilele traume și pentru a facilita tranziția de la mediul familial la cel al colectivității, este ca pregătirea să înceapă cu cel puțin câteva săptămâni înainte de începerea efectivă a grădiniței. Pregătirea înseamnă că dumneavoastră, părinții să vizitați grădinița, să vă luați informațiile necesare, după care să povestiți copilului despre locul în care el va începe să-și petreacă mare parte din zi. Este indicat ca separarea de mediul familial să se facă gradual, pe intervale de timp ce cresc și în contexte în care atenția micuțului rămâne necondiționat focusată spre alți copii și educatoare. Scopul urmărit este ca toleranța copilului în contexte străine sa fie dezvoltată până la punctul în care conștientizând absența părintelui sau a chipului familiar, să poată reveni la activitatea/ jocul de care era captivat anterior.

Pentru a veni în sprijinul acomodării copilului în colectivitate, AMIKids propune părinților, pe un orar agreat de comun acord, într-un interval cuprins între 20 și 120 minute zilnic, de două/ trei ori pe săptămână, un program de 40 de ore de acomodare fără costuri, cu cel puțin două săptămâni înainte de începerea grădiniței.

În sprijinul tuturor părinților am pregatit si o serie de articole pe blog menite să faciliteze tuturor trecerea prin această perioadă.

Obiective educaționale

Viziunea AMIKids pentru grupa de vârstă 2-3 ani urmărește formarea abilităților  de conviețuire în colectivitate, autocunoașterea, învățarea prin joc și prin imitație. Așadar, rolul educatorului este mai curând focusat pe:

  • dirijarea jocului în scop educațional și coordonarea/supravegherea în cadrul activităților comune cu copii din grupele mai mari;
  • sprijinul copilului (și al familiei) în vederea acumulării deprinderilor de trai în colectivitate și a independenței funcționale.

Indicatori psiho-somatici

Pentru a fi considerat psiho-somatic apt pentru o participare eficientă la grupa baby, copilul trebuie să poată îndeplini cel puțin parțial indicatorii următori:

  • recunoaște cuvinte și instrucțiuni;
  • poate să comunice nevoi (verbal sau non-verbal);
  • distinge persoane, obiecte și părți ale corpului;
  • reacționează la stimuli și interacționează cu obiecte și persoane;
  • poate să stea în șezut, își menține echilibrul în picioare, poate face pași (chiar și ajutat);
  • este familiar cu toaleta (chiar dacă încă mai poarta scutece absorbante);
  • poate să se concentreze pe o activitate la alegere o perioadă de cel puțin 10 minute;
  • își exprimă preferințe cu privire la alimentație și poate să manevreze tacâmuri (chiar dacă nu mănâncă singur).

Acești indicatori sunt orientativi și nu reprezintă criterii de admitere la grădiniță.

Obiective educaționale

Viziunea AMIKids pentru grupa de vârstă 3-4 ani urmărește să păstreze activitatea de joc, care rămâne partea dominantă a acestei etape de dezvoltare, doar că aceasta este corelată din ce în ce mai mult cu sarcini de natură instructiv-educativă, cu elemente ale muncii și creaţiei. Toate acestea favorizează complicarea şi diferenţierea treptată a proceselor cognitiv-operaţionale ale preşcolarului, schimbarea atitudinii faţă de mediul înconjurător, extinderea relaţiilor cu cei din jur. Așadar, rolul educatorului rămâne focusat pe:

  • dirijarea jocului în scop educațional și coordonarea/supravegherea în cadrul activităților comune cu copii din grupele mai mari;
  • sprijinul copilului (și al familiei) în vederea acumulării deprinderilor de trai în colectivitate și a independenței funcționale.

Indicatori psiho-somatici

Pentru a fi considerat psiho-somatic apt pentru o participare eficientă la grupa mică, copilul trebuie să poată îndeplini cel puțin parțial indicatorii următori:

  • mănâncă singur;
  • începe să se dezbrace singur;
  • vocabularul are 500-600 de cuvinte;
  • vorbește clar, corect, formează fraze lungi, povestește, recită poezii scurte;
  • primește și execută mici însărcinări;
  • spune “bună ziua” și “mulțumesc”;
  • joacă jocuri colective;
  • domină dorința de a cunoaște, pune întrebări din ce în ce mai numeroase;
  • are o capacitate crescută de a imita.

Acești indicatori sunt orientativi și nu reprezintă criterii de admitere la grădiniță.

Obiective educaționale

Viziunea AMIKids pentru grupa de vârstă 4-5 ani se concentrează pe perioada preșcolarității mijlocii, urmărește să valorifice independența cucerită, stăpanirea de sine și creativitatea. În această perioadă copiii vor să exploreze cât mai mult și să încerce lucruri noi; învățarea prin joc rămane partea dominantă a acestei etape; crește dorința de socializare, a interacțiunii cu cei de vârstă apropiată și cu adulții, a achizițiilor în planul limbajului și a proceselor psihice. Așadar, rolul educatorului rămâne focusat pe:

  • dezvoltarea vocabularului/ crearea de povești;
  • exprimarea sentimentelor/ dezvoltarea simțului umorului/ rezolvarea conflictelor/ controlarea emoțiilor.

Indicatori psiho-somatici

Pentru a fi considerat psiho-somatic apt pentru o participare eficientă la grupa mijlocie, copilul trebuie să poată îndeplini cel puțin parțial indicatorii următori:

  • vorbește mai clar și construiește fraze mai complexe
  • poate sta concentrat mai mult timp;
  • știe să numere 10 obiecte sau chiar mai multe;
  • înțelege mai bine noțiunea de timp și ordinea activităților zilnice;
  • stă într-un picior mai mult de 9 secunde;
  • urcă și coboară scările fără ajutor;
  • se imbracă și se dezbracă, se spală pe dinți și are grijă de igiena personală fără prea mult ajutor;
  • se joacă cu alți copii și își dorește să se înțeleagă bine cu ei;
  • devine conștient de faptul că este o ființă unică, atât în ceea ce privește aspectul fizic, cât și în legatură cu personalitatea sa.

Acești indicatori sunt orientativi și nu reprezintă criterii de admitere la grădiniță.

Obiective educaționale

Viziunea AMIKids pentru grupa de vârstă 5-6 ani este direcționată pe pregătirea copilului pentru intrarea în școală, perioada în care copilul dispune de o mare capacitate de a opera cu obiectele, cuvintele, mediul și interacțiunea cu ceilalti. Așadar, rolul educatorului rămâne focusat pe disponibilitatea lui cognitivă, fizică și emotională, care este diferită de perioadele anterioare din perspectiva modului în care copilul se raporteaza la realitatea înconjurătoare, prin modul în care prelucrează mesajele primite și le integrează în structuri psihice.

Indicatori psiho-somatici

Pentru a fi considerat psiho-somatic apt pentru o participare eficientă la grupa mare, copilul trebuie să poată îndeplini cel puțin parțial indicatorii următori:

  • participă cu plăcere la jocurile care implică multă mișcare și contact social, reguli de joc („Statuile”, „De-a v-ați ascunselea”);
  • se joacă sau lucrează fără să îi deranjeze pe ceilalti;
  • îsi exprimă emoțiile prin joc și activități artistice/ vorbește despre emoțiile celorlalți;
  • face planul unei activități și îl pune în practică;
  • se concentrează la o activitate 20 de minute fără supervizare;
  • întreabă ce înseamnă cuvintele necunoscute;
  • este interesat de cărti despre cum sunt concepute și cum funcționează lucrurile;
  • recunoaște litere mari/ mici de tipar și le pune în corespondență cu sunetul asociat;
  • numără cu ușurință până la 20 și din 10 în 10 până la 100 din memorie;
  • cunoaște și folosește corect zilele săptămânii în succesiune, știe lunile anului.

Acești indicatori sunt orientativi și nu reprezintă criterii de admitere la grădiniță.

Echipa AMI

Board
Daniela Murgu
Fondator
Alexandra Elisei
Manager Educațional
Paula Bolog
Director
Educațional Paula Bolog
Educatoare
Teodora Duma
Educatoare
Mihaela Cucoanis
Educatoare
Miruna Rotaru
Educatoare
Ștefana Cabat
Educatoare
Administrativ Andreea Heisu
Asistentă Medicală
Iuliana Adam
Îngrijitoare copii
Liliana Andrei
Bucătăreasă
Carolina Budău
Ajutor de bucătar
Maria Popa
Curățenie

Admitere și costuri

Procedura de admitere cuprinde cinci etape

  1. Primul contact: stabilirea întâlnirii cu părinții;
  2. Întâlnirea cu ambii părinți, interviul; se prezintă grădinița și se fac cunoscute procesul de admitere, condițiile psihomotorii minime necesare pentru integrarea în colectivitate și costul contractului;
  3. Completarea și semnarea cererii de înscriere cu plata taxei de înscriere;
  4. Stabilirea intrării în programul de acomodare pe planner/ calendar, timp în care se face evaluare și feedback reciproc;
  5. Semnarea contractului și plata.

Taxa educațională

Taxa educațională anuală de bază este 13.500 RON;

Alte costuri sau taxe aplicabile

  • Taxa de înscriere în valoare de 300 RON, se achită la depunerea cererii de înscriere și este nerambursabilă;
  • Taxa pentru ieșirile lunare din Grădiniță: taxă lunară în valoare de 10 RON, se achită la scadență;
  • Taxa acces platforma Kinderpedia: taxă lunară în valoare de 12 RON, se achită la scadență;
  • Taxa activități sportive: taxă lunară în valoare de 50 RON, se achită la scadență;
  • Taxa pentru resurse (ex. rechizite, licențe educaționale etc.): anual 400 RON;
  • Taxa manuale și caiete de limba engleză sau materiale specifice: taxă anuală în valoare de 150 RON;
  • Depozit în valoare de 1000 RON, se achită integral la prima factură. Suma rămasă până la sfârșitul anului școlar se consideră avans la ultima factură.
  • Taxa de rezervare loc: 35% din echivalentul valoric al unei tranșe lunare, cu mențiunea că perioade mai mici de 10 zile de absență nu intră sub incidența acestei taxe;
  • Suprataxa: 50% din valoarea lunară a programului ales, aplicabilă începând cu al 13 copil din grupă;
  • În afara programului educațional 8:00-16:30, copii pot rămâne în incinta AMIKids Education doar în cadrul cluburilor opționale sau a programului playtime@AMI.
  • Costul programului playtime@AMI este de 10 RON pe oră (calculat la intervale de 30 min).

Reduceri aplicabile

  • 10% pentru familie, se aplică începând cu al doilea copil înscris;
  • 5% pentru fiecare recomandare concretizată într-un nou contract educațional;
  • 1% pentru fiecare aniversare a unui an școlar (10 luni de curs consecutive). Se acordă anului școlar următor.

Galerie foto

  • Pregătirea pentru grădiniță

    Este greu de prezis cum va reacționa fiecare copil la separarea de mediul familial în prima zi de grădiniță. Unii copii sunt foarte atașați de părinți, în special de mama și au mari dificultăți să se desprindă de ea la sosire, în timp ce alții vor trece fericiți pragul grădiniței, chiar fără să întoarcă privirea înspre părinți. Dacă micuțul este foarte atașat, nu este un motiv de îngrijorare și în nici un caz nu este un comportament anormal. Începutul frecventării grădiniței introduce multe schimbări în rutina copiilor, astfel că o ușoara anxietate este o reacție normală, ce ține de procesul de adaptare și dezvoltare.

    Pentru că noi toți ne dorim ca micuții să vină cu plăcere la grădiniță, să fie fericiți pe parcursul șederii lor aici, să poată fi liniștiți și deschiși la noile experiențe pe care le oferă mediul grădiniței, vă propunem să luați în considerare câteva modalități prin care putem face acestă tranziție mai ușoară.

    Vezi articole pe blog