Istoria AMIKids

Din păcate, bazele AMIKids Education s-au pus cu mult înainte de anul înființării (2013) prin interacțiunea frustrantă a unui părinte care își dorește un proces educațional adecvat și adaptat pentru proprii copii, ale căror inițiale formează acronimul AMI. Deși acești copii au ieșit din zona în care ar putea fi beneficiarii acestui sistem de educație privat, nevoia unei alternative adaptate a prins contur în ceea ce astăzi devine lider regional în privința educației private.

Momentan serviciile AMIKids sunt adresate doar copiilor din ciclul preșcolar, pe baza curriculei naționale. Ne dorim să creștem aceste generații oferind continuitate într-un sistem educațional internațional alternativ (exploram activ curricule gen Cambridge, modelul Finlandez sau Japonez) atât pentru ciclul primar cât și ulterior pentru ciclul gimnazial.

Înțelegând că lumea în care copii noștri vor trebui să performeze va fi fundamental diferită de cea în care trăim astăzi, misiunea AMIKids Education este de a oferi programe educaționale fabuloase, dinamice, creative și adaptate nevoilor fiecărui copil.

Viziune și Filosofie Educațională

Filozofia educațională AMIKids Education este centrată pe responsabilitate. Cultivarea acestei trăsături de caracter începe încă din perioada preșcolară cu lucruri mici. De la alegerea hăinuțelor, la păstrarea ordinii lucrurilor (ex. jucării, hăinuțe, material de lucru, încălțăminte sau obiecte de toaletă), până la aspecte mai complexe ca alocarea timpului, perseverență în îndeplinirea unei sarcini, amânarea recompensei sau chiar managementul finanțelor proprii.

Condițiile premergatoare manifestării responsabilității sunt de asemenea la fel de complexe și importante în dezvoltarea ca adult. Cunoașterea propriilor limite, a slăbiciunilor și a mecanismelor de compensație coroborată cu o exploatare rațională a avantajelor și a punctelor forte va permite selectarea echilibrată a sarcinilor și o dozare adecvată a efortului.

Acest concept odată intrat în practica de zi cu zi va oferi viitorului adult structură, sens și va pune bazele performanței indiferent de domeniul ales sau de modalitatea de manifestare a acesteia.

Se poate observa așadar un focus pe dezvoltarea de abilități în detrimentul acumulării de informații. Într-o parafrazare amplă a proverbului chinezesc, ne concentrăm pe învățarea pescuitului și nu pe pește.

O astfel de filosofie educațională este dficil de implementat în absența unui mediu suport acasă, în cadrul familiei extinse (incluzând bunici și bone). Considerăm că responsabilitatea primară pentru educația copilului aparține părinților. Sistemul de educație formal (privat sau de stat) deși poate fi remedial nu poate suplini absența acestui mediu. Revenind la înțelepciunea populară, amintim un proverb african care spune că e nevoie de un sat să crești un copil. Iată de ce primul criteriu de admitere a unui copil în programele educaționale AMIKids este complementaritatea între filozofia educațională a părinților și viziunea noastră cu privire la acest aspect. Astfel prin raportarea săptămânală, intalnirile de progres trimestriale și activități gen clubul părinților sau seminarii pe teme de parenting, menținem contactul părinților cu activitatea educațională.

Alimentație și somn

Pentru că performanța educațională nu este întâmplătoare, construim și dezvoltăm cu o atenție chirurgicală fiecare aspect ce înțelegem că are o contribuție în proces. Plecând de la principiul “mens sana in corpore sano” (trad. minte sănătoasă într-un corp sănătos) acordăm o atenție deosebită nu doar sănătății fizice și psihice a copiilor, ci mergem până în zona alimentației și odihnei (atât fizică cât și mentală):

  • Copii înscriși la oricare din programele educaționale AMIKids beneficiază de supraveghere medicală specializată și de consiliere psihopedagogică.
  • Alimentația este unul din punctele forte ale AMIKids. Meniul săptămânal este bazat pe o listă de 118 ingrediente de o diversitate amplă (de la fructe de sezon și legume crude până la cereale și oelaginoase) gătite zilnic, din materii prime de cea mai bună calitate. Deși numărul de porții per copil nu este limitat, monitorizăm constant consumul și dimensionăm porțiile pentru a preveni risipa de alimente, urmărind totuși constant diversificarea opțiunilor culinare prin introducerea de alimente nefamiliare. Implicăm copii în procesele legate de așezarea mesei și debarasare.
  • În privința somnului copiilor, monitorizăm cu mare atenție existența tuturor facilităților necesare pentru un somn odihnitor: pătuțuri curate și confortabile, temperatură adecvată, liniște și întuneric. Deși somnul nu este obligatoriu, după pauza de masă avem “take five” (pauza de cinci minute) în care copii sunt privați de stimuli exteriori (fără zgomote, lumină redusă, stare de imovabilitate, etc.), urmărindu-se o deconectare mentală/nervoasă care de cele mai mult ori, pe fondul oboselii acumulate se transformă în somn. În cazul în care opțiunea copilului  după cele cinci minute este să se întoarcă la joacă, este liber să-și găsească o ocupație interioară sau să iasă în spațiul de joacă exterior.

Pedeapsă, refuz și constrângere

O parte importantă din educația unui copil este raportarea la autoritate și la limite. Iată de ce, un aspect central în filozofia educațională AMIKids este definirea explicită a limitelor și autorității. Astfel în AMIKids există doar trei reguli:

  1. Sa nu iti faci rau tie
  2. Sa nu faci rau celuilalt
  3. Sa nu faci rau mediului inconjurator/distrugi obiecte.

Înțelegem și acceptăm că este natural ca un copil să forțeze limitele și să conteste autoritatea. Așadar, atât timp cât cele trei reguli sunt respectate, copilului îi este permis aproape orice. Nimic însă nu este negociabil cu privire la aceste trei reguli). Urmărim descurajarea atitudinilor de sfidare a autorității prin aplicarea fermă și constantă la reguli. Unui copil i se va impune rar un lucru însă când acest lucru se întâmplă, ne asigurăm că este respectat până la capăt. Ca principiu, dacă un copil se angajează într-o activitate de natură să violeze una din cele trei reguli, prin refocusarea atenției el va fi redirecționat, fără a i se interzice sau fără a fi condamnat sau corectat verbal.

Atunci când situația o cere, impunerea unui refuz este explicată. În cazul unei constrângeri/ pedepse, aceasta este negociată cu copilul și în funcție de gravitate sau implicații și comunicată și părintelui. Găsim că cele mai eficiente pedepse sunt cele care restricționează un priviliegiu sau afectează o zonă de inters imediat. Sub nici o formă, în nici un context personalul AMIKids nu aplică corecții sau pedepse ce implică violenta fizică sau verbală. Condamnăm folosirea umilirii ca metoda educațională și suntem vigilenți în a preveni orice formă de abuz de autoritate (sau psihologic).